Sinofobovia a eurohujeri musia mat v poslednej dobe zly spanok, ked sa pozru na volby po svete a co sa vsade deje. 🙂
Hele, zdá se mi to nebo tou pravicí opravdu hajluješ?
To je starý rímsky pozdrav, to nie je hajlovanie :)
Ale veď oranžový muž ide uvalit 100% clo na BRICS. To mi nejak nesedí. Práve ide Číne uškodiť.
Dezolé většinou neudrží konzistentní logiku ve větě. Nemají jak, nemají čím.
tak sinofobov by volba oranzoveho muza mala skor potesit, ja s nim sice v mnohom suhlasim, v zahranicnej politike uz menej, je to jasny Jew lover a sinofob
To je fajn, nadávať ľuďom do sinofóbov a zaklincovať to antisemitizmom uwuKaždopádne aspoň sinofóbovia by mali mať teraz dobrý spánok, nie? Neviem, kto je to eurohujer, tipujem Babiš, ktorý je nacucnutý na európske dotácie?
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 1. 2025 15:04
Bureš hujeří ve velkym!
Co je na tom byt Jew lover antisemitizmus? To ako ked poviem ze niekto ma rad BBC tak som zase rasista? Z vyjadreni a spravania Trumpa je jasne ze je to Jew lover, ktory nema problem s genocidou palestincanov.
BBC je dobrá verejnoprávna televízia. Tak neviem. Ale "Jew Lover prosím"? To je ako keby som povedal "Čechoj*b", tiež je to ofenzívne. Pardón, vy ste "Ovco**b". Pomýlil som sa, ospravedlňujem sa.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2025 11:45
az na to ze kazdy hovorime o inom BBC
Charles Hugh Smith: Vítejte v DeepSeek Disruption (DSD)https://kispep.wordpress.com/2025/01/29/cha...ption-dsd/
Jasně jsem na Čínu upozorňoval zde v diskusích minulý týden. Technologicky postupně dohánějí US, zatím jen okrajově, nicméně expandují. Těch 600 miliard USD, které si Nvidia odepsala je cena celé investice do Stargate projektu. Vůbec to poukazuje na to, jak tam zacházeji s financemi. Ceny tech. společností 3x nadhodnocené nad tržní hodnotou, stejně tak platy lékařů 3x vyšší než u nás. Problém je, že si čeští lékaři stěžují, že jim plat mezi 100-250k nestačí a poukazují na USA. Pokud by Číňané nějak srazili ceny Nasdaq na cenu trhu a ti by byli donuceni zaškrtit tok financí tamním lékařům, vytvořilo by se snesitelnější prostředí i pro zbytek světa. To by bylo naprosto fajn :). Svět bez předražených lékařských služeb, kterou vytahuje nahoru výhradně oligarchistická část společnosti.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2025 13:24
Spojení akcií technologických společností a mezd lékařů jsem tedy nepochopil.A chci vidět českého lékaře co má 150k+, pokud zrovna není jeden z primářů (který je pár stovek v republice)...
Vždycky mě pobaví hlupáci vašeho ražení, kteří mají pocit, že když klesne hodnota akcií firmy, že firma o něco přišla (vaší řečí něco odepsala). Ta ztráta jde za akcionáři. A akcionáři nemusí být na první pohled jen ti, kdo mají přímo akcie Nvidie, ale i ti, co drží indexové fondy na indexy, kde má Nvidie podíl, což je mimo jiné i naše ČNB, tedy na včerejší ztrátě jste tratil i vy, jen vám to nedošlo. A mimochodem, Číňané mají také obrovské množství peněz zainvestováno v té americké ekonomice, tedy na tom tratili i oni.Co se týče vaší posedlostí platy lékařů a předražených lékařských služeb, nikdo vás nenutí je čerpat. Jejich cena je dána totiž nabídkou a poptávkou. Pokud poptávka i díky vám klesne, pro nás ostatní bude lépe.
Každý dezolé oslavuje když uslyší ža nvidia v pondělí -16%, protože v tom vidí vítězství proletariátu. V úterý nvidia naopak +8%, ale o tom v permanentích listech nepíšou, takže pocit vítězící pracující třídy zůstává... a co středa? Možná si zelenskej koupí další bugatku 😁))))))))
Tak se už tři hodiny snažím registrovat u DeepSeek, ale stále nic. Neustále mi posílají ověřovací kód a nic mi nepřichází.V záhlaví jenom malá noticka "Due to large-scale malicious attacks on DeepSeek's services, registration may be busy. Please wait and try again. Registered users can log in normally. Thank you for your understanding and support."Tak snad si posílí registrační servery a dostanu se tam, abych si to vyzkoušel.
maju to pretazene, ked sa im tam nahrnul cely svet
Tak to je potom jakákoliv optimalizace k prdu...
No, já se dočetl, že Číňan lhal, cituji:"CEO of Scale said Deepseek is lying and actually has a 50k GPU cluster. He said they lied in the paper because technically they aren't supposed to have them due to export laws."A tady další info:https://www.reddit.com/r/singularity/...andr_wang/Zdar Max
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2025 10:06
To je nějaká stará zpráva. Každopádně číňani uvolnili kód jako open-source a jeho funkčnost nezávisle potvrdili lidi ze Západu.
Co se nehodí škrkněte.
Prectete si diskuzi pod tim videem.
Četl, vesměs tam nic není, jen to, že to asi nebudou H100, ale H800, které jsou schodné a mají omezení jen naoko, ale jde to prý obejít. Tak je prý možné, že nemusí mít 50k H100, ale kombinaci s H800 apod.Každopádně všechno to jsou jen dohady. Někdo psal, že mají pěkné optimalizace v kódu, ale stále to nic nevypovídá o tom, jak velký mají výpočetní cluster. Pořád je to tedy o tom, zda věřit prohlášení CEO, nebo dohadům v diskusi.
Tak jste teda cetl spatne. Asi to musite precist znovu a lepe.
S arogantními argumenty typu "najdi si důkazy pro má tvrzení sám" jsem už vyrostl, takže s vámi tuto trapnou hru hrát nehodlám.Buď budeme vést diskusi na nějaké úrovni a dodáte nějaké zdroje s novým infem (nerozporuji, že existují), nebo nic. Já jsem poctivě dával citace i linky, vy nic.
Tak hlavně Scale žádné důkazy AFAIK nedalo... Jen mají pocit, že to nejde, protože oni to neumějí.
Je to tak, všude jsou zatím jen fámy. Teorie s 50k H100 je možná (z hlediska dodávek, případně v podobě náhrady H800 apod.), ale důkazy chybí. Prostě asi budeme muset počkat, až to někdo otestuje a prověří.Nevím, já jsem vůči WoW efektu dost skeptický, většinou se pak provalí, že to tak není, nebo že to tak je v případně podmínek xy apod.
Staré dobré nezamýšlené důsledky…USA omezí export hi-tech ai hardware do číny. Na čínské společnosti je vyvinut extra tlak na optimalizace. Čina získává konlurenční výhodu a USA společnosti aspoň dočasně přichází o miliardy v market cap.Jediný štěstí západu je že to bylo uvolněno jako opensource
Co jsem si o te zalezitosti precetl, tak za vznikem DeepSeek stoji skupina nekolika desitek (nasel jsem i cislo 200) vysoce inteligentnich vyvojaru se spickovym vzdelanim v oblasti matematiky. Jejich hlavni pracovni naplni je trading a mining pri kterem vyuzivaji mnozstvi GPUs a DeepSeek R1 je "pouze" jejich vedlejsim projektem, nikoli hlavni pracovni naplni.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2025 09:50
Až na to, že asi vůbec. Číňan jen lhal, aby nemuseli přiznat, že mají obří farmu GPU, na které je exportní omezení:https://www.reddit.com/r/singularity/...andr_wang/Zdar Max
Cetl jsem, ze toto uz pry bylo vyvracene jako nepravdive. Diky tomu, ze byly zverejnene kompletni zdrojaky vc popisu, tak je mozne posoudit jak vykonny hw je zapotrebi.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2025 10:14
Takže ten rozhovor s tím CEO v tom linku je deepfake?
Názor byl 3× upraven, naposled 28. 1. 2025 10:28
Kde neco takoveho tvrdim?A fakt, ze to ten clovek skutecne rekl, snad znamena, ze je to nejaka zjevena pravda?PS. Prectete si diskuzi, ktera je pod tim videem.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2025 10:38
říká jejich konkurent. Nemáš důvěryhodný zdroj který nezačíná slovy "my understanding is", z čehož vyplívá že to nejen že se to jen domnívá, ale důkazy nemá?Ale obecně, je jedno na čem to dělaly, když se podělili o to jak to dokázaly a teď to můžeme udělat taky a ověřit že nekecaly.
Je to možné. Teď je všude jen spousta dohadů a těžko říci, jak to reálně je. Vidím to tak, že se časem uvidí, až se to otestuje. Už teď se psalo, že tam nějaké optimalizace jsou, ale zase nevím, kdo se k tomu vyjadřoval (zda současná konkurence, nebo jen někdo, kdo má přístup jen k současným oss modelům)
Sankcie ktoré zaviedol prezidement Bidet či už na Rusko alebo Čínu nejako nevychádzajú. Podľa plánov prezidementa Bideta mali sankcie zdržať Čínu na niekoľko rokov. Takto to tvrdil ešte v máji 2024 bývalý generálny riaditeľ spoločnosti Google Eric Schmidt. Minulý týždeň v televízii otočil a povedal, že neznáma spoločnosť DeepSeek dobehla USA za šesť mesiacov. Kde asi urobili soudruzi z Ameriky chybu?
Takze se bude optimalizovat, sluzby se zlevni, budou dostupnejsi, bude jich vyuzivat vice lidi a finalni naklady se zaplati tak jako tak. Kde ze je ten problem?
firmy co to dělaly postaru musí přejít na nový způsob a odepsat miliardy co už investovaly…Ono to je nakonec dobře, ale USA jen pomohli sankcemi číně získat konkurenční výhodu v oboru kde jim ji naopak měli pomoct udržez.(netahat do toho sankce na rusko, ty jsou jiné protože tam jsou jiné cíle)
Jestli se nepletu, tak naprl. Open AI na akciovem trhu verejne neobchoduje, tedy vydelavat dali jen vyvolenym a ti s tim museli pocitat. Me to prijde spis jako takove umele halo.... Nic vic....
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2025 10:37
Ale já psal o odepsání investic. Ne ceny akcií.Ano. to že investice nevyjde je něco s čím se musí počítat, ale ptal ses kde je problém, já odpověděl že v tom že investice nevyšla 🙂
Kdo rekl, ze investice nevysla? Nikde jsem si nevsiml, ze by to nekdo balil.... To jsou jen ciste spekulace, co by mohlo nasledovat, kdyby to byl fakt problem. Jenze on neni....
To že investice nevyšla, neznamená že to balí. Znamená to že použili zdroje způsobem který se ukázal jako slepá ulička. Za předpokladu že ta čínská cesta je tak efektivní jak se tvrdí, tak část peněz co OpenAI investovaly byla vynaložena ze zpětného pohledu špatně (což tehdy nevěděli). To je ta investice co nevyšla. Pokud máš milion korun, chceš rozvinout jeden sektor a v rámci něj uděláš za ty peníze 4 věci a pak příjde konkurence a 1 z nich udělá o dost výhodněji, takže tvůj postup není konkurenceschopný, tak investice do tvého postupu v té jedné věci nevyšla. Ty peníze odepíšeš a mužeš to udělat znovu ponovu. Nemusíš hned končit.
Takze pokud konkurenci dotuje stat a ja platim ze sveho, je to pro me nevyhodna investice :) Nic ostatniho zatim nebylo prokazano a bude trvat jeste chvili, nez se overi funkcnost, efektivita a potvrdi se vynalozene prostredky.... Ono i ted, jak se po par dnech zda, nadseni upada....
Co se zlevni? Nejsou uz nyni sluzby chatgpt dostupne zdarma?
TANSTAAFLto že část funkcí chatbotů je k dispozici bezplatně neznamená že jsou skutečně zdarma
ten nejnovější model stojí skoro 5000 měsíčně
Vyrobila ta zla diabolska cina a nie mierumilovni ludomilovia z USA!
Pokud zverejnili DeepSeek R1 jako open source, tak si myslim, ze je na miste predpokladat, ze k dispozici (prip. ve vyvoji) maji jeste neco vykonnejsiho.
Alebo nemajú. Stáva sa, že keď prehnane optimalizuješ, potom už nie je kam sa pohnúť. Lebo čo optimalízácia, to obmedzenie. Trik je optimalizovať tak akurát, aby nenastal zásek.Disclaimer "Toto je špekulácia, tak isto ako príspevok vyššie". (Mrzí ma, že musím takéto písať.)
DeepSeek ukázal že umí optimalizovat SW i pro HW H800, takže i když čína nedostane nejnovější čipy tak si nějak poradí. Jsem zvědavý co se s akciemi stane až lidem dojde co s těmihle algoritmy dokážeme my, když máme plný přístup k poslední generaci on Nvidie. Půjdou nahoru? Každopádně to je posun, to nemohu řict.
Ono se nakonec ukazalo, ze to nebylo 2.000ks H800, ale 50.000ks H100, ktera by se k nim ani nemela dostat. A kdo vi, kde je nakonec cela pravda...Uz jen ta jejich cena $6M nesedi na cenu 50.000ks H100.
No podle toho co se teď děje, to vypadá, že jsou DeepSeek v první řadě prvotřídní zloději a s největší pravděpodobností vykradli a vydestilovali OpenAI velký model do podstatně menšího=efektivnějšího modelu, který teď prohlašují za svůj. Ještě to bude asi dost husté, co vyplave na povrch.
Stačí se zeptat, kdo je medvídek Pú...A hned víme, co se nikdy nedozvíme.
A co to Klidněnebeské náměstí? Třeba v roce 1989, co se tam stalo?
Kamarád to vyzkoušel a dostal odpověď ve stylu "Jsem AI a mám pomáhat lidem." 😀
Důkaz místo slibů: https://www.facebook.com/reel/9140202186057438 Cenzura jak vyšitá.
Ale zato môžem klásť AI DeepSeek také otázky, za ktoré ma často americká AI zablokovala (napríklad otázky ohľadom 764 pohlaví a podobne). A stávalo sa to veľmi často.Čína zdemokratizovala AI. Ďakujem Čína.👍
Jojo, sou to demograti jak řemeň!
Tipujem, že Pú je Petr Nutella alebo PePa Pávek.Čo som vyhral?
Kremloblba roku.
Kremloblba roku, podpísal si sa, ale zabudol si napísať komentár.
Nebo co se stalo na jistém náměstí v Pekingu v roce 1989...
otazne je koho take blbosti zaujimaju, radsej ozeliem veci o nejakych namestiach v Cine, Taiwane a ine blbosti, ktore nas nemusia zaujimat ako ze mi AI nie je schopna ukazat obrazok bielej rodiny
Číňani vymysleli lepší algoritmus pro trénování AI, který oproti původnímu řešení potřebuje minimum výkonu a ještě ho uvolnili jako open-source.Dle mého je to krok dopředu, protože nebude potřeba tolik elektrické energie pro trénování a vstup do AI byznysu bude jednodušší a konkurence větší.
A uz to nekdo replikoval za stejnych podminek?
Ono už je to vlastně jedno. je to hotový, je to venku, každý si to může stáhnou a provozovat, nebo používat jejich za pakatel oproti nejlepšímu chatgpt a umí to to samý, dokonce je to v testech trošku lepší
Veľmi ma to neteší, asi príjdem o nejaké peniaze.Vybalili to v čase, keď Oranžový muž a jeho osobný hajlujúci blázon oznámili sankcie na polovicu zemegule. Je to bittersweet, lebo Čína je ako mor a kvôli nej všetci skapeme. Ale musím im uznať body za skvele načasovanú ekonomickú sabotáž :)
Nepanikařit, držet pozice...
Čo mi iné zostáva :)
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/...firem.htmlAkcie Nvidia narostly okolo 8 %.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 1. 2025 04:43
Tak to je len pre mňa dobre :) Už som kadejakých výkyvov zažil viac. Najväčší šok bola vojna na Ukrajine (jej začiatok), to som prišiel o 450 EUR, potom sa to nejak dorovnalo.
dobry cas na dokupenie dalsich akcii, ja som zrovna dnes dokupoval za par tisic eurostatne taketo vykyvy by nemali ziadneho DCA investora zaujimat
Toto vyzeralo na prúser, nie na výkyv :) Už sa vie, že šikmáči nehovorili celkom tak pravdu.
Předpokládám že to byly kvalitní akcie čínských startupů 😁))))))))))
Aneb jak Cina prispela k demokratizaci technologickeho sveta.
Čína a demokratizace a ještě jsi mohl napsat naprosto nezištně 😂V Číně to funguje díky podobným programum tak že jednou přejdeš na červenou a jednou blbě zaparkuješ auto a půl roku tě nepustí do vlaku / letadla za babičkou co bydlí 1000km daleko
tyhle bláboly se poslední roky z nějakého důvodu šíří západem, pravděpodobně záměrně. Skus se ale zeptat nějakého Číňana, nebo někoho, kdo tam dlohodobě pracuje/pracoval, jestli máš možnost. Možná budeš překvapenej.
Já se zeptal. Nic neřek, šahl do kapsy a začal mávat ňákou červenou knížečkou...... asi vkladní knížka. Zřejmě se jim opravdu vede dobře.
Gdě jivrópa, gdě?
Cítim v tvojej otázke náznak kritiky. Prečo sa nepýtaš ako pokročilo v AI napríklad Somálsko alebo Zimbabwe? (Aj keď jedna z možných odpovedí by bola, že odborníci z týchto krajín prišli do Európy).
Má Somálsko nebo Zimbabwe spasitelský komplex obětovat se pro dobro ostatní?Řekl bych, že sa nepýtá preto, že tyto krajiny jsou z rozvojového světa a nie z Európy, která si myslí, že je pupkem světa. Nemůžu mluvit za něj, ale zdá se mi to jasné. Je třeba si připustit pravdu.
Nevím zda srovnávání EU se somálskem a zimbabwe jen aby z toho eu vyšla pozitivně je ten přístup co je pro eu dobrý
Čiže momentálne je zle, že AI bublina splaskáva a my v nej nie sme až toľko namočení.
Podle ceho soudite, ze AI bublina splaskava?
V článku je napísané, že NVIDIA predá menej akcelerátorov, než sa čakalo a že akcie technologických spoločností idú dole.
Aha ja myslel, ze narazite na neco dalsiho. To nemusi nutne znamenat, ze bublina s AI splaskne a ta zmizi, spis se kroti ocekavani. Treba nVidia byla ocividne nafouknuta, s tim naprosto souhlasim.I kdyz uvidime za tyden, mesic, rok. Trochu doufam, ze se pletete, a AI potahne dal, protoze v tom mam spoustu prace.
Tiež by som bol rád, aby som sa mýlil. Od AI som síce utiekol, keď sa začal hype s generatívnymi AI, zdala sa mi tá oblasť už veľmi saturovaná. Ale mi to ukrojí časť úspor, mno :)
Možná to bude otázka jen hardware. Protože si neumím představit, že by současné LLM nebo generátory obrázků/videí mohlo něco zastavit.Pokud se vývoj hardware zpomalí vlivem softwarových optimalizací, že už takový hardware nebude potřeba, to by mohlo být považováno za výhru.
Viem, že porovnávam hrušky s jablkami (no hrušky sú tak trochu podobné jablkám), ale dotcom bublina bola tiež o tom, že bolo potrebného napokon menej hardvéru. Na to doplatil Compaq, SUN, VA Linux systems atď...Síce išlo v prvom rade o krach rôznych narýchlo založených e-commerce projektov, ale dosť to poškodilo HW výrobcov. Na trhu bolo zrovna vela second hand HW a nikto nechcel kupovať nový. O kvalite rôznych AI startupov sa nebudem baviť, viem, že dotcom bol čistý moneygrab, ale môžem si dovoliť spraviť analógiu menej HW => problém. Aspoň momentálne, či do budúcna, to neviem.
No to že bublina splaslne neznamená že AI zmizí. Třeba .com bublinu řada firem a jejich produktů taky přežila.
EU preci jako prvni prisla s tim jak AI regulovat. 😉
Europa to zakaze/ureguluje podla toho co ten bot odpoveda o migracii, Moslimoch a ockovani.
Ďalší čínsky nástroj na zber dát v maximálnom objeme 😃 A jak sa ľudia do toho hrnúúúú, to je paráda 😃
Bububu. Recept na okurkový salát. Bububu. Výpočet úhlu v trojúhelníku. Bububu. Nějaké programování. Bububu. Bojím bojím Čína...
Ďalší blb s obmedzeným myslením 😃 Verím, že čoskoro to pochopíš... na vlastnej koži 😃
DeepSeek běží na standardních procesorech a byl uvolněn jako open-source software, který lze stáhnout a spustit offline na lokálních zdrojích, jako jsou počítače nebo chytré telefony.
Budem radšej, ak bude o mne dáta zberať niekto zo štátu, ktorý na mňa nemá dosah, ako niekto z EU alebo USA. Lebo štátu, ktorý na mňa nemá dosah môžem ukázať prostredník.
To ze na vas nejaky stat nema dosah je jen o tom, jestli ten stat chce nebo nechce... Nikoliv jestli muze, nebo na to ma ci nema prostredky... Ale pocit nebezpeci muzete ignorovat. Dela to spoustu lidi, co pak krici, ze jim nekdo bere svobodu :)
Možno to bude pre teba prekvapenie, ale ja žijem v Európe a dosah na mňa má okrem Európy aj administratíva USA. Preto musím sekať dobrotu. Ale Čína na mňa dosah nemá. Preto sa cítim pred Čínou absolútne bezpečný, čo nemôžem povedať o Európe a USA.
Som rád za každú konkurenciu, keby sme mali len OpenAI, Gemini a Copilota, hrozilo by že časom si nejak rozdelia trh a začnú stagnovať, takto majú aspoň nejakú motiváciu investovať do ďalšieho vývoja, inak in akcionári utlčú
Charles Hugh Smith: Je DeepSeek jakýmsi Sputnikem dneška?https://kispep.wordpress.com/2025/01/27/cha...em-dneska/
A přefouknutá "AI bublina" praská nebo přinejmenším splaskává. To zas bude mrzeníčko od hejů, co do toho nasypali prachy, protože tohle je "the next big thing", že jo.
Ono se zas tak moc nestane, něco se propadlo, ale už to leze zase nahoru. Ani bych se nedivil, kdybychom za pár dní byli zpátky. Jaké to bude mít reálné dopady se uvidí až časem.
Ta strašliva nepotřebná bublina mi šetří 70% práce... Jojo... Obrovská bublina...
Nejde o to, že by to nefungovalo, ale že tam je přeinvestováno a jsou tam nereálná investiční očekávání. Zeptejte se té bubliny, co vám šetří praci, co to byla dotcom bublina. A internet stále používáme a šetří nám práci.A to, že vám šetří 70% práce, znamená, že až si to vaši zaměstnavatelé nebo klienti uvědomí, budete muset makat třikrát tolik. Tak to bylo i s tím zmíněným internetem.
Akcie Volkswagenu za poslendích 5 let spadly o 70%, a brzy budou na nule, už teď nikdo ty předražené elektrošunky nekupuje, protože je válcuje TESLA. Jak Škodovka začne používát ve svých autech tady ten DeepShit, tak už po VW neštěkne ani hunt.
Nie som odborník, ale doteraz som si myslel, že Škoda je súčasťou koncernu Volkswagen a že s poklesom akcií VW klesá aj hodnota Škoda. Ale človek sa učí stále.
Prave ze vubec, Tesla se zaradi mezi ostatni vyrobce EV. Uz ted neroste, zatimco BYD a nejen oni rostou. Tesla končí na konci vsech banchmarku v realnem dojezdu a az prijdou nove baterie uz nebudou ve sve tride nic "extra". S evoluci baterii se stanou proste soucasti davu. Musk byl prvni, za to mu patri dik, ale budoucnost je masova vyroba pro stredni tridu, a to Tesla neda (a Musk se svym vstupem do politiky tomu take moc nepomohl).
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 1. 2025 18:48
Čím to asi je, že na to nepřišli vědci v EU? Ti bádali nad PET lahvemi s neodstranitelnými víčky.Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.
Tito vědci zřejmě nejsou u IT, že. Tam pracují trošku jiní. No ale někomu to nedojde.
Vědci a odborníci na víčka? No asi ano. V EU je možné vše...
To je asi stejná otázka, jako se ptát, proč nemají evropští zubaři výsledky v jaderné fyzice ... ale asi to odpovídá tvým myšlenkovým rezervám, takže budem dělat, že se nic nestalo, ok? 😃
Ty si na to neprišiel prečo? Aha, ono sa to netvorilo na nočnej pri páse v Amazone..
EU bych radši s ničím nesrovnával, kolik lidé znají celosvětově významných amerických firem a kolik těch evropských... Důležité/známé byly automobilky, co jdou do háje. Pak třeba SAP (což mi přijde tak šílené, že jsem nikdy nepochopil, jak se to vůbec mohlo tak uchytit). A dál už mě toho moc nenapadá - z pohledu investic je populární třeba ASML a Novo nordisk, ale kdybych nekoukal na investiční videa, tak nevím, jestli bych o nich vůbec věděl. A pak dejme tomu nějaké luxusní zboží (LVMH) nebo potraviny (Nestlé, Mondelez), tabákové a těžaři ropy. V Americe jsou největší technologické firmy, kde alespoň probíhá nějaká inovace a někam se to posouvá. Ale to v byrokratické Evropě ve větší míře nejspíš čekat nemůžeme.
Je čas opět nakoupit akcie Nvidie 😉
Tak možná kdyby spadla na půlku 🙂
spíš tak pětinu
Prodat a za 3 mesice se kouknout jak na tom jsou :) "železo" nakonec vyrobi AMD, INTEL i činan, cenu bude mit smysluplna implementace. Myslim ze ta korekce muze byt opravdu vyznamna. Chtel videt, co se ted honi hlavou šefum z MS, Googlu etc., zda nahodou nemaji pocit ze je NVIDIA krapanek natáhla. Je dost možné že se proste do nakupů high-top-end GPU už nepohrnou. Co by takové prohlašení, o stopnutí dalšich nákupů, treba od Googlu, udelalo s revenue NVIDIA je celkem zřejmé.
Ono se ale nakonec nic moc zásadního stát nemusí - Čína dejme tomu udělala na levnějším hardwaru lepší model, takže toho dosáhli levněji. Ale pokud se jim to povedlo tím, že vylepšili proces učení a ještě to má být open source, tak by nemusel být problém v tom, aby to ostatní zreprodukovali. A pokud ostatní budou mít lepší hardware, tak mohou vyrobit i lepší modely. Ten vyšší výkon se neztratí, to bude využitelné pořád.
Ja si počkám, až pôjde do kytek bitcoin. Ak idú technologické akcie dole, pôjde aj bitcoin.
Už jde.....nahoru.
Nejde mi žádné první přihlášení. Google vždy spadne. Ani přes web a ani přes mobilní aplikaci staženou z Google Play. Ani přes Seznam. Tak nevím.
U mě to bylo to samé, zkoušel jsem Firefox i Edge, bez blokátorů atd. - bez výsledku. Nakonec jsem manuálně vytvořil účet pomocí tlačítka Signup. Jen ten účet jsem raději dal na doméně yandex namísto gmail a vše běží k naprosté spokojenosti.
Zkusím to. Radí mi to i ChatGPT. Díky
Tak asi na dvacátý pokus jsem se přihlásil v mobilu v aplikaci normálně přes Google.
Možná tam byla kolonka skenovat pás a napsat číslo platební karty 😂
Zaujimalo by ma ako niekto moze verit cinskej firme ked povie ze to vytrenovala za lacno. 😃 to akoze vazne?
anoja treba pouzivam na prevod jednotek a jednoduchy vypocty reference a tak... jaky bezpecnostni provereni je na takovou praci potreba???
A) protože fyzicky ty nejvýkonnější drahé karty ani nemají. B) protože jejich publikované principy úprav v trénování AI prověřili nezávislí AI vědci a potvrdili, že dávají smysl a reálně vyřeší mnoho problémů s draze opakovaným trénováním.
Ale mají, koupili jich od Nvidie dokonce 50 000, jen to "zapomněli" přiznat.
Sauce?
https://x.com/TVranka/status...2237829446
:)) přímo v obrázku toho článku je jako zdroj vašeho tvrzení: believes the CEO of an Al company
Tak budeme si přece věřit 😉
Nákup produktov od Nvidie sa musí niekde hlásiť? Ak áno, potom mám problém.😢
Bydlíte v Číně? Jinak ty advanced karty ani nevím, jestli vůbec v normálním obchodě koupíte. A jestli by na to člověk pomalu nepotřeboval hypotéku 🙂.
jj blbecek. Ani teraz? Ked sa prislo nato ze defacto porusili vyvozne predpisy? Ked sa prislo ze to trenovali na HUAWEIOCH? Preverili to nezavisli AI vedci 😃 spravil si zo seba riadneho primitiva.
Od roku 2021 se v Číně k nejvýkonnějším čipům amerických výrobců nedostanou. Takže dává smysl, že to museli trénovat na levných nebo nějakých starších.
Ano a v Rusku nemají čipy do raket, ložiska, díly na drony, swift a spoustu a spoustu dalšího... 🙂Jako neříkám, že to na laciných kartách netestovali, jen říkám, že pro čínskou vládu by asi nebyl problém to do Číny propašovat přes prostředníka...
Což zvedá náklady a též vytváří tlak na optimalizace.
USA nie sú pupok sveta a Čína v poslednom období dokazuje, že v technológiách pomaly ale isto dobieha aj USA. Nedávno som čítal ako sám riaditeľ Fordu jazdí na Čínskom aute a ešte ho vychvaľuje a pozastavuje sa nad porovnaním s tým čo produkuje jeho značka. Mne sa páči ako sa všetci vždy zavzdušňujú a píšu o Čínskych serveroch. Tak isto ako na Čínske tak sa dáta posielajú na Americké alebo Európske a nikto z toho vedu nerobí tam to každý považuje, že to je OK.
Ne každý považuje americké za OK:https://www.e15.cz/nazory-a-analy...ok-1419230
Takže naozaj veríš tomu, že za DeepSeek sú milióny Číňanov, ktorí sedia vo veľkej miestnosti a odpovedajú na otázky namiesto DeepSeek?
Co manipulujes? Nic take som nepovedal 😃
pokud to je Open source, tak si to může každý vyzkoušet.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.