Kdysi aspiroval na vládce webu, ale dnes už Firefox jen přežívá. Čísla ze statistik jsou děsivá

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 125

Názory k článku

17. 07. 2024 07:57

Já jedu na FF jendoduše protože zadám do adresního řádku zive a stisknu Ctrl+Enter. Kam mě hodí Chrome? Na zive.com. Kam mě hodí FF? Na zive.cz. Co je správně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2024 15:14

FireFox zabila jeho pomalost. Kdo pamatuje FF 2.0, ten vi. Nasledne se trochu zchopily u verze 3, ale pote opet atagnovali a dlouha leta nechteli zavest sandbox a co tab to vlastni proces = brutalni narust vykonu. Hold kam chteli tam dosli. Nicmene ja mam stale od roku rudeho klacka stale FF.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 07. 2024 18:22

Já jsem se naopak před nedávnem k Firefoxu vrátil z Chrome. Ten hlavní důvod, proč jsem přešel, je vlastně mobilní web. Firefox v Androidu umožňuje nainstalovat stejné extension jako na desktopu. Mobilní web totiž nejde prohlížet bez adblocku. Reklama nahoře, reklama dole. Zavřete ji a ona se po posunutí stránky znova zobrazí. Opravdu chápu, že ty weby z něčeho musí žít, ale když mám na mobilu s 6.5" displejem viewport jako na starém iPhone 3G a ještě přes ten malý užitečný obsah skáčou další reklamy tak prostě jdou tyhle zásady stranou. No a když už jsem ho měl na mobilu, tak jsem ho začal zase používat i na desktopu. V Linuxu pod Waylandem funguje nativně a tím pádem také výrazně lépe. Chrome je v poslední době děravý, nenažraný a celkově špatný prohlížeč. Ano jde přepnout aby běžel s Qt a nativně pod Waylandem, ale nefunguje to spolehlivě (proto je to pořád jen experimentální funkce).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2024 22:14

Ons existuje nejaka tajna volba settings - "kururu" co nějak vrátí staré UI?Mám takový bod k zamyšlení: nejsou ty statistiky gemihnus a shitcoiner zkreslenné blokací těchto domén? A se zapojením korelace, že kultivaci dns/hosts provádí pokročilejší uživatelé (tedy ne google chrome), tito nejsou tedy v statistice zahrnuti anžto je blokují a nepřispjejó do statistiky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 15:33

Firefox si za to může sám tím, že se vůbec nezajímá o potřeby uživatelů. Možnosti nastavení redukuje, nejdřív je odsune kamsi do about:config a pak je bez náhrady smaže. Do toho se snaží být vlastně stejný jako konkurence běžící na Chromu, takže pro běžného BFU je to vlastně komplikace (nemá ponětí, že je to jiné jádro), což spěje jen k další schizofrenii.
Navíc si Mozilla vždycky implementovala standardy po svém, takže co se nějak chová ve všech prohlížečích na jádře Chrome, chová se to jinak ve Firefoxu. V podstatě se opakuje situace s Internet Explorer, jen čekáme, kdy Firefox popraví a ukončí tohle trápení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 14:42

Chromium sa pouziva vo vela prehliadacoch, napr. Vivaldi pouziva user-agent Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/126.0.0.0 Safari/537.36 - komu to zvysi statistiky?
Firefox ESR na pracu.
A obcas aj Chrome/Edge, ked treba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 14:05

Firefox je prohlížeč pro pořádný chlapy. Edge, Chrome a dlaší jsou leda pro zženštilý nebináry, co si lakujou nehty a nosí kalhotky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 07. 2024 12:15

No vida, já ho zrovna používám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2024 09:27

ja osobne vsade pouzivam Edge, ci doma na PC alebo notebooku, tak aj v praci a na telefone tiez.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2024 19:50

Ja spis premyslim, proc se porad tolik drzi Chrome. Co motivuje uzivatele Windows, aby si ho stahl a nainstaloval, kdyz v systemu ma uz v zakladu jeho prebarvenou verzi ve forme Edge?Jinak pro zasmani, valku prohlizecu bych jeste uplne neodepisoval. Hodil jsem ted ze zvedavosti Chrome do virtualu, abych se podival, jestli tam neni nejaky super lakadlo (zadny jsem nanasel). Stahoval jsem ho pres Edge a ten mi na ty strance hned hodil velkej banner, ze Edge je lepsi, protoze ma stejny technologie jako Chrome a k tomu navic cosi s duverou Microsoftu, nebo tak neco. A o stazenym ChromeSetup.exe pak prohlasil, ze muze poskodit muj pocitat a jestli jsem si opravdu jistej, ze ho chci ulozit. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 07. 2024 16:25

Zapnete Google a vyskočí na vás reklama na Chrome. Zapnete video na YouTube a vyskočí na vás reklama na nejbezpečnější prohlížeč - Chrome. Google zneužívá svého postavení a tohle EU nevadí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 07. 2024 15:42

FF si zadělal na průser ve chvíli kdy začal "chromovatět".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2024 15:16

Používám Edge a nevidím jediný důvod měnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2024 13:45

Mohlo se u článku udělat anketa, co používáte primárně za prohlížeč, podle diskuzí to vypadá, že Firefox u nás u uživatelů má větší zastoupení. Celkově by tu mohli být třeba statistiky podle světadílů či zemí, zajímalo by mě, jestli geografie hraje nějakou velkou roli :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2024 12:21

Je to věčná škoda, že na živě už nevycházejí články s obligátním nadpisem "Souboj prohlížečů"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2024 11:41

Na mobilu používám Firefox dost často, protože pomocí doplňů mohu blokovat reklamy a dále také Firefox umí pustit video jako podcast i když je screen locknutý. U žádného jiného prohlížeče jsem tuhle vlastnost nenašel.
Mohu si tedy pustit např. podcastové video na youtube, locknout/vypnout screen, mobil hodit do kapsy a podcast si poslouchat. Pak kdykoliv stačí poklepat na screen a podcast kdykoliv zastavit, nebo znovu-spustit aniž bych se musel přihlašovat.
Dokážete tohle s něčím jiným než je Firefox?Na PC používám Firefox kvůli obrovskému množství všech možných doplňků, které jsou k dispozici.Popravdě, Firefox a také Thunderbird jsou pro mě natolik ikonické projekty, že dokonce občas zaplatím i nějakou tu kačku na jejich vývoj. A to jsem přitom od přirození nebetyčně lakomej člověk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2024 10:36

Tak to já jedu už pár let čistě na Edge jak na desktopu, tak mobilu a opravdu si nemůžu stěžovat... A co se koukám po okolí, tak takových lidí už dnes docela dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2024 10:03

Komerčný marketingový systém ničí všetko, čo je dobré a ľudia to ešte podporujú na úkor masívnemu zbieraniu dát (na ktorých takí molochovia jak je Google, bohatnú). Komu niet rady... Cesta do pekla je dláždená "dobrými" úmyslami

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 07. 2024 08:39

Ukázalo se to jako správná volba, když jsem v roce 2014 přešel z Opery na Chrome.
V práci máme z nějakých vnitřních či bezpečnostních důvodů Edge. Nic moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 07. 2024 08:05

Firefox na prácu, Safari na všetko. Chrome už vôbec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 07. 2024 06:09

Pouíval jsem do poslední chvíle Internet Explorer. Poté jsem přešel na Edge Chromium, u kterého mě masivní útok reklamy a cookies donutily začít používat dopňky, které mi na rozdíl od uživatelů Firefoxu dříve nechyběly. Pokud některé weby se díky doplňkům vzpouzí, použiji čistý Chrome nebo Firefox.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2024 02:58

Já FF stále používám. Zejména kvůli podpoře kontejnerů, které umožní uživateli podle jeho uvážení izolovat cookies konkrétních webů (nebo kategorie webů) do svých kontejnerů. Takže uživatel může v jednom prohlížeči mít i více účtů konkrétního webu v rámci jednoho záložkového menu. A taky se mi líbí oddělovače v rámci záložek, což se Chrome dosud stále nenaučil (některé prohlížeče založené na Chromu to sice umí, ale nedokonale).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2024 00:06

Můžou si za to sami.Používám Operu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 23:25

Mozillu používám už od roku 2006. Doma jsme tehdy zavedli internet a kamarádka mi ho po pár týdnech doporučila oproti IE. Po nějaké době jsem se trochu víc zorientovala a začala sama zkoušet různé prohlížeče, ale Firefox prostě vždycky vedl. Jenže už léta mě vytáčí, jak potlačuje svoje plusy, aby napodoboval Chrome. Časem mu žádné nezbudou. Čím víc se mu podobá, tím je logičtější, že lidi přechází na originál. Ten je vždy lepší než kopie. Kromě tedy lidí jako já, co na Chromu nesnáší tolik věcí. Musím ho používat v práci a i po letech mě denně štve. V poslední době nicméně na některé věci používám Vivaldi, a jestli to někdy s Firefoxem vzdám, spíš přejdu na něj, než že bych se smířila s Chromem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 23:21

To mě překvapuje.... já jsem na firefoxu už pár let... dřív na chromu, ale přestal jsem googlu důvěřovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 22:59

Firefox si vzal příklad z Internet explorer a brzy zmizí. bohužel no.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 22:26

Pro me ma firefox jednu obrovskou nevyhodu, ktera, bohuzel, pres vsechny pozitiva i vyhody ten browser trochu zabiji. Je pomaly. JS engine i 2D a 3D renderery jsou proste pomalejsi, nez je tomu u konkurence. Ale na mozilli dokumentaci k vyvoji nema skoro nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 07. 2024 22:13

Jsem jen laik. Používám FF od začátku internetu v Čechách na destopu a posledních tak 5 let mě někdy děsně prudí tím, že mi nejdou načítat některé stránky, které mi zobrazí klidně a vyjímečně edge,.... a zdá se mi pomalejší pro W10. Na produkty šmírovacích gigantů zatím nemíním přecházet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 21:56

Reknu to jednoduse na Firefoxu nemusim sledovat reklamy na YouTube, Chrome to zrejme moc nezvládá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 21:00

Já jsem kdysi používal primárně Firefox, ale když začal být nestabilní, a pomalý a celkově horší, pokoušel jsem se čistit, reinstalovat. Prostě si ho zachovat. Ale nakonec jsem skončil u chromu. Teď už asi jede Firefox zase lépe, ale já už zůstal u chromu, na který jsem si zvykl, atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2024 20:54

Asi nemá takovou reklamu. Jinak díky doplňkům i na mobilu je pro mne vhodný i pro přehrávání youtube videi na pozadí. A má jiné vychytávky které chrome verze prohlížečů zakazují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2024 20:51

Používám v podstatě jen Firefox a Thunderbird. System mám čínský Deepin Linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 20:13

A já už 19 let používám Maxthon na PC, iCab na tabletu a mobilu a nemůžu si stěžovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 19:47

Lidem je jedno co tam mají. Hlavně že tam mají Seznam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2024 18:02

Určitě se to časem zase změní. Takže klídek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 07. 2024 17:32

Když jsem přecházel z W7 (FF, Chrome...) na W10, tak jsem si řekl, že zkusím ten jejich Edge, ať nemám zaplácaný systém různými prohlížeči. A nějak už jsem pak nenašel důvod, proč od Edge odcházet. Až na to jejich otravné protlačování Bingu, ale chápu.
Od Mozilly už léta používám mailového klienta Thunderbird, tak doufám že ještě nějaký čas vydrží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 16:12

mm, jsem si právě uvědomil, že používám jen nativní věci. na pracovním noťasu a herním PC Edge. ten bych ostatně nejradši používal všude, ale na androidu byl i po pár měsících, ač obecně super stejně jako po zavedení Chromia na Win, dost zabugovaný, tak jsem se zde vrátil k Chromu. na Macu a iPadu jedu Safari - na iPhonu jsem to teda nezvlád a jel jsem i tam ten Chrome, ten Google těm mobilům asi prostě fakt vládne, ale Apple je pro mě už pro v podstatě nejdůležitější elektroniku dne historií. na Macu jsem zkoušel Brave a ještě zkouším Arc , ale i přesto, že umožňují vertikální panely, o ktéré mi primárně jde, jsem na ně asi málo hipster, páč se stejně furt vracím k tomu Safari. na Linuxu bych ale asi jel ten Firefox, ale ten zrovna nemám potřebu nikde rozjíždět.
nakonec se těm statistikám vlastně nedivím. od dětství zkouším všechny možné prohlížeče a nostalgicky vzpomínám jak na ten Firefox, tak třeba na Netscape nebo Deepnet, ale teď to prostě je, jak to je - je sice jasný, že tomu tak není proto, že by Chrome byl nejlepší, spíš se mu to daří nejvíc tlačit, ale geekovi, který si osahá kdeco, prostě vyhovuje, co mu zrovna vyhovuje. všichni maj našlápnuto, nevsadil bych si ani korunu - za deset let tomu třeba bude vládnout Edge, kterej je za mě teď nejvíc aspoň na těch oknech a za dvacet se mu budeme zase smát, protože na vavřínech se prostě spí nejlíp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 15:58

Edge neběží nad Chromiem.Základem každého webového prohlížeče je renderovací jádro. Firefox má svoje Gecko, MS míval Trident a pak je tu Open Source Webkit. Nad ním běží Chrome a Chromium, což je Open Source verze Chrome osekaná o uzavřené věci. Respektive nejedná se o čistý Webkit, ale Google má udělaný fork, který nazývá Blink. A dnes nad ním běží i Ege. Webkit používá i Safari a Opera (ta mývala svůj Presto).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2024 14:48

Preziva, protoze ho nejaci experti rozvrtali :) nekdo na nej nabalil veci, ktere k prohlizeni webu neni treba a zrusil doplnky, ktere uzivatele chteli, jako treba adblock. Prohlizec v zasade dela uplne neco jineho nez od neho bezny uzivatel ocekava. chce si prohlizet weby, videa, nejak zalozkovat stranky a to je cele. V soucasne dobe nahrazuje pulku veci systemu A dnes uz muzu rici, 100% veci, ktere delal dobre, nefunguje. Z FF se stal druhy Facebook. Take FB delal more veci dobre, ale uz to nefunguje.
Shnme si to. Treba, proc ma FF more nastroju pro developer tools? Vetsina z nich stejne nedela, co ma a pres ctrl+c / v si nemuzete ani vykopirovat chybove hlasky. Jedine, co z nastroju pouzivam ja jako vyvojar, tak je moznost vybrani kodu barvy z obrazovky, js konzolu a semtam moznost editace html/css kodu na strance a semtam mereni doby stahovani jednotlivych podcasti stranky a jeste obcas vybiram na strance prvek mysi a chci zjistit jeho css tridy. A jeste pouzivam zjistovani platnosti odkazu na strance. Mne to prijde strasne neprehledne v tom ostatni bordelu hledat prave techto par.
A potom tady je adresni radek. Jednou si ulozi stranky a ikdyz nekolikrat za mesic na te adrese vyskoci 404 a jinak nic, dalsi roky si ji drzi v historii a nabizi v naseptavaci. Atd, atd... Spousta takovych malickosti, ktera fungovala a uz nejde.
Nebo, vyskakovaci okna. Kdysi ta funkce je blokovala. Dnes nee. Funguje to jen nekdy. FF ma funkce pres js, kterymi se to da obejit. Kdysi umel FF blokovat i to.
Nebo, nacitani stranky, kdyz trvalo dlouho, clovek zmackl ESC a zastavilo se to i javascript. Dnes? Prd, kdyz se mi zacykli cyklus, musim pockat az se objevi nejake vyskatovaci okenko a kdyz se nahodou ukliknu, tak jeste jednou tak dlouho. Zlate dobre tlacitko krizek. Navic se nacita na pozdadi klidne dal. Nikde uz se neukazuje, ze se neco dal nacita a nejde to zrusit.
Adblocky prestali blokovat url. Opet se to da asi obejit nejak pres js, coz driv neslo. Otevirani oken bylo presmerovano pres jednu funkci. Dnes to blokuji pres soubor windows/system32/drivers/etc/host. Tam, kdyz to pridam, skutecne mi zacne blokovat url po ulozeni souboru. Proc neco takoveho nema FF vestavene. Tlacitko, ktere nejde schovat, pokud je v seznamu jedina url, aby si to mohl clovek odblokovat, kdyz mu to udela nekdo za zady :) Take to oznamovalo, ze je stranka blokovana. Ted mi to nic nenapise, takze se to nedozvim. Take to myslim umelo blokovat obrazky na konkretni strance. Atd... fura veci, ktera cloveku zprijemnovala praci a zrychovala prohlizeni webu. Kdo chtel nejaky robustni prohlizec, co ma pres 1G a jeste nekolikrat rozhazenych po disku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 14:27

Bylo by prima tu statistiku upravit, nebo jí udělat korekci na uživatele různých bezpečnostních doplňků. Některé ty doplňky umožní i skrýt typ prohlížeče, nebo ho maskovat za jiný. Uživatelé takových doplňků určitě nepoužívají chrome, velká část z nich bude mít firefox. Skrýt typ prohlížeče možná dnes umí i sám firefox. Neumím ale ani jen odhadnout, jak velké a jestli vůbec statisticky významné číslo by to bylo.A oddělovat statistiku užívanosti na pc a mobilech má myslím stále smysl. Namáhat se se změnou prohlížeč na mobilu je ochotný málokdo, z logiky věci na mobilech bude dominance předvoleného řešení vždy mximální. Čísla ze stolních pc přece jen vypovídají o (ne)trvající oblibě lépe.
Nicméně bohužel, firefox si za to může z velké části sám. Svůj vývoj vedl dlouho jen snahou, aby se co nejvíc podobal chromu, který přece "lidi mají rádi". Kravina, zbavili se velké části své jedinečnosti. A mají to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 14:19

on si za to FF může sám, to partnerství s Google bylo dvousečné a už od začátku tahali za hodně kratší konec provazu. A když se v Mozille moc "pružili" proti návrhům "velkého bratra". Tak je pustil k vodě a začal dělat na vlastním. Zprvu k smíchu, jenže měli zkušenosti a hlavně už tehdy obrovský vliv něco protlačovat na sílu. Do té doby jsem neznal firmu co by tak agresivně propagovala až vnucovala svůj začínající produkt. Přibalovalo se to snad ke každému druhému instalátoru a defaultně zatržená volba "nainstalovat Google Chrome". Škoda že si na to EK včas neposvítili včas, protože to byl kalibr do té doby neviděný. Hlavně že nutili MS dělat speciální nabídku s prohlížeči, ale tento marketing ne nepodobný "prodavačům hrnců" zůstal nepovšimnut. To se to pak roste když značná část uživatelů si jej nainstaluje omylem.P.S: sám používám duálně FF a Edge, tedy ten od MS jako sekundární (jen na PC) a zmíněná hlavní stránka mi nepřijde špatná. Jak vypadá na mobilu netuším.
Teď jsem se díval co vlastně mají za položky cookies, ikdyž skoro všechno vypnu tak tu stále luxuje haldu dat, šmírují už všichni, naučili se to hlavně od Googlu. Kde jsou ty časy kdy prohlížeč byl skutečně víceméně anonymní okno na internet s nějakým tím pluginem pro stahovaní a ochranu proti reklamě. Teď je sice pro bezpečnost celé okno a fůra nastavení a ve výsledku je to ještě horší než za starého IE a Netscape...
Ano, až tady si jeden uvědomí jak už je starý když zažil Netscape, byť když už jeho hvězda pohasínala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2024 13:27

Firefox si za to může sám. Místo toho, aby se snažili konkurovat Chromu a nabízet lepší alternativu, tak jen dělají to co dělá Chrome.Nejlepší příklad je nový formát JPEG XL. Chrome se rozhodl, že místo něj radši bude tlačit svůj AVIF. https://issues.chromium.org/issues/40168998Firefox místo toho, aby dal uživatelům to co chtějí, tak se rozhodli, že dokud ho neimplementuje Chrome, tak oni také ne.
https://github.com/mozilla/standards-positio...
https://www.reddit.com/r/firefox/comments/1de7bu... Přitom zájem je obrovský. https://connect.mozilla.org/t5/ideas/support-jpeg-xl/... Ale jejich pozice je implementovat jen to co nutně musí, což znamená to co implementoval Chrome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 13:21

Zařizli mi operu, našel jsem si tedy doplňky ve firefoxu, zařízli mi firefox.... přešel jsem jinam a takle bych mohl pokračovat. Ale chrome nepoužívám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2024 13:20

Ono to se to meni s tim, jak na internetu prestavaji byt jen early adopters a uz jsou tam vsichni. To je jako komunita ve hrach early access vs po release. Jak prijde mainstream, jde to do kopru. Rekl bych, ze mezi power users bude Firefox zabirat hodne vysoke procento.
90% uzivatelu nejsou powerusers. Vetsina lidi s iPhonem ani nevi, co je NFC. Nebo ze ho maji a pouzivaji. Nezajima je to a ani to nechteji vedet.
Lidi proste pouzivaji tlacitko na internet, ktere maji na pocitaci. Proto je takovy boj o to, co bude default prohlizec.
S tim ochodem pryc to neni tak hrozne. Ono 2,5% z 6mld uzivatelu je porad 150mil uzivatelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 07. 2024 13:08

K těm browser wars:
https://ibb.co/4M0QgJRJinak pád FF je velký špatný. Jakmile Google ovládne trh s prohlížeči (kromě FF dnes vše jede na Chromiu, které Google kontroluje), tak si s webovými standardy bude moc dělat co se mu zlíbí; zlikviduje "nejmenované" doplňky, zavede šmírování uživatelů (viz konec Cookies),...
Google vydělává na prodeji reklamy a uživatelských dat - vážně si někdo myslí, že toho nevyužije?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor