Pěkný auto... Ale já se neustále řídím pravidlem, že auto NESMÍ stát víc než 30% ročního výdělku. Takže si musím nechat zajít chuť než začnu vydělávat 5M ročně :(
A bývanie maximálne za ročný príjem, či?
Bydlení nákladově 25% maximálně, ale problém toho je, že bydlení většinou roste na hodnotě, zatímco auto ztrácí svoji hodnotu od chvíle co to člověk převezme.
Trochu mi to pripomina, jak malo staci ke stesti. Zde packa na blinkry :)
Skvěle? Zvenku? 😀 I zevnitř? Aha 😀
Konečně máme domů co koupit, druhé auto do rodiny úplně skvělé. Velký kufr, tiché, bezúdržbové, prostě pecka.
Tak honem, než budou cla.
Tohle se vyrabi v Nemecku, takze nebudou.
Komplet? Nebo je notný kus dílků import?
Na Německá auta fakt nebudou
"Bezúdržbové". A to jako dobrovolně nebo nedobrovolně? Furt tu nemaj servisní sìť?
Dobrovolně. Není na tom co řešit. Ani ty brzdy se neopotřebují.
Na věky věků, do skonání světa, amen.
Brzdy na autě se buď opotřebují nebo zreznou. Oba případy vedou k výměně 🙂
Nepotřebují se ale občas přibrzdí. Takže nezreznou a navěky taky nejsou..
Hele a co máš jako první, když tohle je druhý?
Služební Superb
Budeš zažívat hroznej šok po přesednutí 😃 Superb je auto, co se leda tak fasuje. Třeba můžeš jezdit neomezeně za firemní peníze a nestrhávají ti to z platu. V tom případě to naprosto chápu, ale ve všem ostatním se Y brzo stane jedničkou a přesednutí bude vždy za trest. No ale pořád si mohl dopadnou hůř a dom jezdit třeba dodávkou 😃
Je v pohodě, Laurin a Klement, plná palba, příjemné auto. Zatím jsem jel v Y 2x a kvalita svezení byla spíš horší.
Ta stará Y je taková jiná no. Jako když řídíš tvrdé auto na playstationu, ale na rozdíl od superbu to má přesné řízení - tohle bude po vzoru 3HL něco úplně jiného. Každopádně u škody je jedno jakou máš výbavu. Pořád je to sociální auto (tak to má VW vymyšlené), které sociálně vypadá a sociálně jezdí. Sedni si do audi (což je poslední dobou taky katastrofa) a uvidíš ty rozdíly výplně dveří, lišty kolem oken, materiálu okolo volantu atd. Nebo to jakým způsobem je udělaná ta vrzající palubovka ve škodovce. Za to vezmeš a máš pocit, že ti to zůstane v ruce. Škodovka to samozřejmě všechno umí udělat lépe, ale prostě nemůže. Nehledě na to, že fakt nechápu, komu se líbí řídit cokoli od škodovky, co má od výroby vůli ve volantu ve středový poloze.
Často jezdím i Mercedesy nebo VW Passat a nic zásadně jiného tam nevidím.
Páčka na blinkre? Hahaha - to je skôr golfová palica na stolný minigolf.
Tohle si může koupit jedině tak mrdokvasník.
Vypada jako hlava kačera Donalda :) takže Muskvič ne, dekuji!
Tesla byla, je a vždy bude sračka.
Rok 1985: "Dokážete si představit, co všechno budou umět auta za 40 let? To bude muset být úžasné!"Rok 2025: "Nová Tesla má páčku na blinkry!"
A autonomní řízení.
Dobrý ftip!
Kde autonomní neznamená autonomní.
Tak nevím co tím bylo myšleno, ale v Evropě autonomnímu řízení brání zákony. V USA a Kanadě v případě Tesly už poměrně dobře funguje, ač stále vyžaduje řidičův dohled.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 2. 2025 20:09
Takže co? Není autonomní.
Podle definice autonomniho rizeni nemas pravdu. My to vime, ty to vis, ale delat vola ze sebe budes porad 🍆
Jako že nasednu řeknu kam chci odvést a Tesla to bezpečné a bez mého zásahu udělá a já se můžu třeba dospat - tak to je super 👍
Pilotní program ve vybraných městech po vzoru Waymo se chystá na červen letošního roku.
Zase jsou napřed! Po vzoru Waymo napřed.
Jn, taky sem se tomu zasmál. Největší technologická inovace nové Tesly? Páčka na blinkry! 🤭🤣🤣
mna by len zaujimalo, ako niekto moze tvrdit ze je to "prva tesla v Cesku".na zaklade coho? to si nikto nemoze doviezt sam? poznate kazdeho v krajine?
Češtinářsky to vyznívá, jako že se jedná o 1. Teslu Y vyrobenou v Česku.
Ještě se nikde neprodala, takže si ji ještě nikdo dovést nemohl, zatím si je vozí jen sama Tesla do showroomů
A to jsem myslel, že hnusnější to už být nemůže. Moje chyba...
Argument hodný absolventa 5. třídy pomocné školy. Ale aspoň už víme, co jsi zač.
Málo představivosti, co?
Spotřeba teď když je nad nulou a nejedete po dálnici je kolem 22 kWh.Tesla má u Long Range +- 75 kWh baterku.Když se budeme pohybovat v rozsahu nabíjení od 80% do 20%, abychom šetřili baterku a nečekali moc dlouho na nabíjení, bude to tak 45 kWh k dispozici. To je 204 km dojezd bez nabíjení.Spalovák co má 45l nádrž a spotřebu 6l má dojezd 750 km a máme natankováno za zlomek času nabíjení.Pořád mi to nedává úplně smysl, a k tomu s touhle cenovkou.
Sám jsem si před 14 dny vyzvedl nový spalovák, ale jako člověk, co s elektrem něco najezdil ti budu spíš říkat "Pan Teoretik"."Když se budeme pohybovat v rozsahu nabíjení od 80% do 20%, abychom šetřili baterku a nečekali moc dlouho na nabíjení"V rozsahu 20-80 se pohybuju v době, kdy mi to nabíjení naopak nevadí, typicky třeba jezdím jen do práce, kde mám nabíječku, jezdím jen kolem baráku, kde mám wallbox nebo jezdím třeba pravidelně nakupovat, protože prostě musím, to jídlo se domů neteleportuje, tak to píchnu do nabíječky v obchoďáku. Všechny tyto situace naopak šetří čas, protože i to 5 minutové tankování je ztráta času proti tomu, když se auto dobíjí zaparkované bez nutnosti čekat na dolití X desítek litrů na benzínce.Když mi nabíjení vadí, klidně jedu v rozmezí 100-5, ono to auto opravdu z pár stovek takových cyklů nezačne hořet, ani mu zázračně neklesne kapacita. Abych se pohyboval záměrně v rozsahu 20-80 a nadával, jak mě to nabíjení otravuje je asi jako mlátit se každé ráno po papuli a nadávat, že to bolí. Nedává to moc smysl :). A já si prostě nemyslím, že člověk pro osobní užití potřebuje auto s dojezdem 700km na každou nádrž. Nemyslím služebáky, kde se jezdí po cestách, tam to chápu, ale fakt nechápu, co bych musel dělat, abych potřeboval 365 dní v roce 700km dojezd a nenašel si rutinu nebo nějaké oblíbené/pravidelné místo, kam to píchnu na nabíjení jednou za 3-4 dny a jdu něco dělat, třeba nakupovat, sportovat, cokoliv. Těch nabíječek je tolik, ale lidi jsou tupci a neumí se nad tím zamyslet.
Hele a jedno tankování vs 10x někde auto pripichnout na nabíječku (připojit kabel, saskovat u terminalu, sbalit kabel po akci)... To mi teda vysvětli tu ztrátu času....
On asi myslí domácí wallbox. Připojení a odpojení kabelu je tak na 10s času,možná míň. Na benzince budeš nejmíň 5 min,když tam nikdo nebude
K čemu mi bude wallbox v předsíní ve druhym patře? K prdu!
K ničemu? Taky bych ve městě, kde není ani kde zaparkovat EV neuvažoval. U RD s FVE je to jiná..
3 minuty, 17 sekund. Meral som to. A to som kiksol s aditivom.
Jedno tankování je cca 700km. Jedno nabití 20-80 je dejme tomu polovina, tedy 350km. Jedno tankování je teda 2x nabíječka, ne 10x.U čerpačky nešaškuješ s kreditkou u pokladny? Kde se balí kabel? Kabel je součástí nabíjecích stanic, stejně jako pistole na benzínce. Jediný rozdíl v prospěch elektroauta je, že u něj nemusím stát, když se nabijí. U spalováku musím čekat 5 minut, než to tam nateče.
5 minut? To přeháníte. Kolik máte nádrž?
Měl jsem Superb 3 2.0 TSI 4x4, nádrž 66 litrů, auto najelo sotva 600-650km, v zimě i míň. Pokud to člověk vyjel na dojezd 60-70km, tak tam klidně 63 litrů nateklo. Nikdy jsem to neměřil, ale vždycky mi to přišla věčnost, v řádech několika minut to bude.
U spalováku čekáš nevim, 2 minuty na plnou? Jak dlouho stojíš u stojanu než se ti nabije auto?
10sekund.
Pro porovnání se samoobslužnou benzínkouSpalovák - přijdu ke stojanu, navolím částku, pípnu kartou, dám pistoli do auta a čekám na nalití 60-65 litrů. Řádově dejme tomu celé kolem 5 minut.Elektro - přijdu ke stojanu, pípnu kartou, strčím kabel do auta, odcházím. Celé minuta, ani ne.
A konec příběhu?Spalovák - odjíždímElektro - čekám, čekám, čekám, ...
Kde čekám? Říkám ODCHÁZÍM na místo, na které jsem dojel. Buď nákup nebo za sportem nebo domů/do práce. Hele já naprosto chápu, že někde na Horní Dolní tohle praktikovat nejde, že ta infrastuktura tam prostě ještě není, na druhou stranu lze nabíjet doma, protože na vesnici má každý barák. Nicméně chtělo by to trochu pochopení pro větší města, kde je 5 nabíječek na 100m2.Je třeba si uvědomit, že na nabíjení se nečeká. Nabíjet se má doma, v práci nebo někde, kde trávím čas a to auto stojí zaparkované.
Jak často jedeš trasu přes 200 km? LFP baterie snáší nabíjení do 100 % dobře.
Ta otázka není na mě, ale já ujedu víc pokaždé když jedu domů nebo za rodiči.
Alfa ti to snad vysvetlil jasne. Ja ti dovysvetlim, ze ta spotreba 22kWh neni pravda. To by platilo, jen pokud bys jel kratke cesty. To je jako se spalovakem. Dneska mas nadrz cca 45 litru - nikdy jsem nejel na doraz, tak nevim. Benzin ve skodovce zere v lete klidne 6l, kdyz na to vubec neslapes a nejezdis po meste a jezdis delsi trasy. Ale zkus s tim jet zimni trasy v kolonach po 2-5km (realne dovazeni deti do skoly). Spotrebu budes mit 13l a auto ti za par let huntovani moc podekuje peknym uctem v servisu. Da se tedy tvrdit, ze kdyz budes mit rezervu nejakych 80km (protoze benzinku nemas doma na rozdil od zasuvky), muzes dojet 250-300km. Auto bude porad studeny nebo ho budes pred skolkou/skolou trapit na volnobeh jako to delaji mnozi rodice, co s tim rano smrdi.Gratuluju, prave jsme si dokazali, ze je spalovak uplna katastrofa. Moje zkusenosti jsou na rozdil od tech tvych realne. A pocita to takhle nekdo? Ne. Tak proc pletes svou letni spotrebu 6l motoru co nema zady vykon proti autu co ma letni spotrebu do 14kWh a nekolikanasobny vykon? Proc pocitas jenom to co se ti hodi? To delas schvalne?
Já mám doma asi 14 ks. zásuvek. Benzinku ani jednu. To máš recht...... teď ještě jak auto dostat do druhýho patra...
Kupte prodlužovačku, už i u nás se tenhle zázrak prodává. Nebo nabíjejte v nákupním centru či obchodě na parkovišti, během nákupu.
Tak to neni muj problem sorry. Ja jen ukazoval na to, ze kdyz chce nekdo srovnavat spotreby, tak at srovnava srovnatelne. A ne ze si jednu spotrebu budu pocitat v mrazu na kratkych trasach a druhou jako letni prumer.Jinak to ze nemas jak nabijet neni tvoje chyba, ale chyba mesta. Schvalne se bez na vedeni obce zeptat, co s tim hodlaji delat. Nevi, neumi, nechapou a nerozumi.
Proč by to mělo zajišťovat město ? je to snad základní životní potřeba jako elektrika do domu, voda nebo kanalizace ? Platí/platilo snad výstavbu nových benzínek město ? Z jakého důvodu by to neměli budovat soukromí investoři, kteří na tom budou vydělávat ? V našem maloměstě se zbudovala nabíjecí stanice hned u benzínky. Kdo chce, může tam nabíjet. Že pak není moc komfortní na benzínce čekat až bude nabito ? Tak ať si pak nekupuje EV 😀 .
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 2. 2025 11:27
Tvl, to je tady každej druhej dutej? Město ti zajišťuje pohodlný život a místo, kde chceš bydlet. Kvůli tomu platíš daně. Za to se staví chodníky, vylepšuje se osvětlení, staví se hřiště, místa pro volnočasové aktivity, platí se za vánoční výzdobu, platí se za služby spojené s úřadem, zajišťuje doprava a mnoho dalších věcí. Z tvých daní se taky platí benzínky a i jejich výstavba (pokud je to potřeba) a údržba je podpořena daněmi. Nebo si snad myslíš, že si na benzínce můžeš dofouknout kola, protože je pumpař dobroděj? Že rozmístění benzínek je náhoda?Pokud chce stát lidem zakázat spalovací auta, s čím naprosto souhlasím, musí také zajistit, jak umožnit lidem pohodlně žít s jejich elektrickým autem. Takže je potřeba vám, co nemáte možnost pohodlně cestovat (bydlíte v králíkárně), zajistit, abyste si mohli dál pohodlně žít s elektrickým autem. Nabíječna na benzínce to fakt nevyřeší.Každopádně tohle může vyřešit jen někdo, kdo elektro má a ví jak na to. Podívej do diskuze, že většina lidí plácá jen h0vna. Já bych třeba rád zasíťoval sídliště a pak rejžoval od všech lidí na sídlišti, kdo by si u mě nabíjeli. Ale všechny ty pozemky jsou města, povolení zajišťuje úřad, který je napojen s městem a udělat to prostě jednoduše nejde.Problém vidím v omezenosti vedení města, kdy se o takové věci starají převážně starší a zaostalejší spoluobčané.
Na aktualne.cz udělali v lednu 2025 test Praha-Budapešť a zpět s poslední verzí Tesla 3 LR. Vyšla jim spotřeba mezi 18,5-19,5kWh.
Ty seš fakt úplně dutej nebo ne? Ty jezdíš každej den Praha-Budapešť a zpět?Třeba jo a potom se hodně vysvětluje...
Jen blábolíš. Většinu času nepotřebuješ takový dojezd a když ho zrovna potřebuješ, tak si nenabiješ na 80%, ale na 100.Až si na to konečně za celý život ušetříš, tak ti to najednou smysl dávat začne, že?
Já bych lidi co potřebujou jezdit vic jak 100km trestal. Co se mají kde poflakovat? Dyž nejedou do roboty nebo z roboty tak ať seděj doma. Esli maj robotu dál než půl hodiny mhd tak propustit na hodinu. To by je, pacholky, naučilo!
"Když se budeme pohybovat v rozsahu nabíjení od 80% do 20%"To stačí na drtivou většinou cest. A hlavně pokud nabijete např. na 100% a pojedete tak to většinou nevadí. To samé když vybijete např. na 5% a hned dáte nabíjet... Vadí to když to necháte v tomto stavu delší dobu. Např. dám nabíjet na 100% a odjedu na dovolenou a auto je stále udržováno na plném nabití..Ta baterie má stále ještě horní a spodní buffer, nikdy při normálním zacházení nedojde k úplnému vybití nebo nabití...
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 2. 2025 09:13
Mě spíš vadí těch 20Kč za kWh co jsem onehdy viděl u dobiječky na webu. Neni to moc? Já myslel že to je 8Kč, popřipadě třeba zadarmo někde u obchodu...
Takhle jsme to měli zpočátku. Kolem 6-8 kč, někde zdarma. A tak jako je dnes parkování leckde zdarma, a dálniční známka zdarma, tak zanedlouho se za vše bude platit. Až naskočej na EV i nejzarytější fosilové, tak se bude za vše platit jistě, včetně nějaké spotřební daně, o kterou stát v PHM přijde. A tak ti nejposlednější nebudou mít zvýhodnění žádné. A zas budou prskat...
To zdarma je snáď úplne jasné že je len dočasné ako propagácia majiteľa nabíjačky. Pre neho to zdarma nie je, a nie je to ani lacná záležitosť dobiť tak veľkú baterku. To isté ako keď firma rozdáva reklamné predmety, tiež ich nerozdáva navždy a každému.
presne, protoze je zname, ze kady cech prumerne denne najede priblizne 1200km...omg
Já bych za to auto nedal ani 300 tis. No, vlastně bych nedal nic. Auto na baterky není auto.
Ty bys za to nedal ani 10 tis, kdybys je měl, viď?
To jsou názory, určitě máte vymazlený V8, že máte takové silácké řeči, vždy jsou největší petrolhedi, ti s největšími popelnicemi. 😂 Ale mikrovlnka na kolech co je ve všem lepší, jak to jejich žihadlo (obvykle 1.9 TDI), je 💩. Protože proto, že?
Na STK se chystá docela dost úprav. Tací buď skončí v MHD, pěšky, nebo potichoučku potupně v EV. Silácké řeči již žádné nepovedou
Nechápu, proč by neměl V8 projít na STK a proč by s tím nemohl dál jezdit. Jaký je prosím rozdíl mezi V8 a V4 kromě většího počtu válců ? Auto bylo schváleno do provozu a pokud není motor v žalostném stavu, tak není důvod, proč by neměl kontrolou emisí projít.
No to je pokrok , když má i páčku na blinkr
No VW není schopen už 4 roky vyhodit ten nepoužitelný dotykový volant, který narval i do ID.7... Můžou Tesle jen závidět, že dokáže vyhodit a nasadit zpět páčku blinkrů ihned dle zpětné vazby zákazníků.
Tak u golfa už ho vyhodil. A u id7? Elektromobilisti se holt prostě musej trestat...
Za 1,6mice to nestoji a s malou baterkou ani za 1,1.
To jestli to za to stojí nebo ne se uvidí celkem jasně podle prodejů.
No v článku hned na začátku je uvedeno, že je to nejprodávanější auto na světě. takže je o to evidentně zájem
Ještě aby ne, když se to kupuje na dotace a většinu ceny auta majiteli zaplatí cizí lidi.
Článek je o novém modelu Y a nejprodávanější byl ten starý. Jak se bude prodávat tenhle teprve uvidíme.
Mohlo by to byt lepsie. Tesla ma skvelu techniku, ale co viem, tak Y ako je auto je strasne. Toto bude zrejme po vzore Highlandu o dost vyspelejsie.
Páčku na blinkry má, ale co jsem koukal na živo v Čestlicích, tak ty přední nejsou přes denní svícení které je obklopuje vidět nijak dobře, což mi přijde nešťastné.
Jen d3menti si mysli, ze potrebuji packy, bez toho aby si to auto na mesic zkusili. Realne po packach touzi jen lidi, co meni auta. Ale ok, dali tam packy. Ale jak moc musi bejt clovek blbej, aby mu vadilo, ze na ne neni videt? Jak moc? Tak povidej…
Jak moc vadi ze nejsou videt blinkry pres deni sviceni ti dojde pinďo hned jak to do tebe nekdo nasije protoze nevedel ze blikas. Jina otazka je, jestli je to pravda. PS: jak moc musí být člověk blbej aby nepochopil psanej text?
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 2. 2025 21:16
Tak samozřejmě v tom showroomu nejsou stejné světelné podmínky jako budou na silnici, nicméně už z principu oranžové blikání obklopené mnohem větším bílým segmentem nebude tak kontrastní jako kdyby se ten bílý segment během blikání vypnul (jak to většina aut dělá) a nebo ty blinkry nebyly umístěné přímo v něm. Cybertruck taky nemá blinkry vsazené do hlavní lišty denního svícení ale jsou až nad nárazníkem. Třeba změním názor až to uvidím na ulici, ale působilo to na mě jak jsem popsal.
Blinkry musí fungovat v jakýchkoliv podmínkách.
Co to meles? Ridil jsi nekdy auto?
https://youtu.be/p8Ir3m7AMOI?si...amp;t=1549 Tady na mě náhodou skočilo video kde mají blinkry natočené a je vidět jak (ne)blikají. Kanál neznám, nesleduji.
Fakt dost blbý. Ostatní pokud blikají vypnou denní svícení na tom segmentu, aby to bylo vidět.
Přečti si to ještě jednou a pomalu a možná pochopíš, že mluvím o blinkrech ve světlech a né té páčce a doufám, že se shodneme na tom, že ty by měly být vidět co nejlépe - což nejsou, když kolem nich stále svítí denní svícení.🤦🏻♂️
Ne neshodneme. Tohle proste strasne boli. Ano, myslel jsem packu za volantem, protoze si v jedny z predchozich diskuzi brecel, ze je to hrozny, ale realne s tim mas zkusenosti asi jako s holkama. A vis proc myslim packu? Protoze me ani ve snu nenapadlo, ze by nekdo nevidel oranzovej blinkr. Fakt ne…
Tak se nekdy podivej na protijedouci moderni skodovky za zhostenych svetelnych podminek, treba husteho deste. Blinkr byva videt fakt spatne.
V tom případě si zajdi na oční.
"zhorsenych", pochopitelne :(
Nebudu tě hloupě urážet, nemam to zapotřebí.🙂 Bezpečnost mezi kterou patří viditelnost blinkrů je pro mě důležitá, pokud pro tebe ne - tvoje věc. Tlačítka na blinkry nejsou hrozný, ale přímo příšerný řešení a nesnášim je pokaždé, když novou trojkou jedu. Kamarád kterému patří nechtěl do auta zasahovat a s3xy stalks na které mnozí čekají jak na smilování se ještě neprodávají. Tesla se naštěstí probrala a páčky vrátila - já jsem rád, většina lidí je ráda a tak se s tím asi budeš muset smířit i ty.🤷🏻♂️
Ty si vobec nepochopil komentar na ktory odpovedas. Nevadi, aj taky su medzi nami.
Jenom duševní mrzák si myslí, že jeho pokřivený názor je jediný správný a jeho jediný "argument" názorovým odpůrcům je nadávání do dementů.
Ja doufam, ze pujde do trojky dodelat ta predni kamera nejakym origo kitem. Kdyz jsem ji kupoval, tak ta kamera byla na prospektech, ale do ted se nedostala do vyroby a uz to budou skoro dva roky. Stejne takhle slo zpetne dodelat docela dost veci od megafonu, bocnich kamer az po novy pocitac s novym displayem. Koukal jsem na videa jak si s tim novinari hrali a bylo by to fajn.
To si jako k autu musíš dokoupit DLC až se výrobce uraci ho vydat?
Ano, k T3HL zatím výrobce něco jako DLC nevydal, ale plánuje se, že teď v roce 2025 vydá. Ty si to myslel jako srandu, protože to výrobce u spalováků nedělají. Ale Tesla to prostě dělá a může ti odemknout vyšší výkon nebo větší dojezd po zaplacení v aplikaci.
"větší dojezd"Tak že si kúpiš väčší a ťažší akumulátor a nesieš úplne všetky bezpečnostné riziká spojené s jeho hmotnosťou ktorú prevážaš vysokými rýchlosťami, ale výrobca ti umelo dovolí využiť len jeho časť a ak ho chceš využiť celý musíš zaplatiť extra výpalné? Nechutné.Alebo snáď dokáže výrobca zabezpečiť aby pri prípadnom požiari horela len tá časť akumulátora ktorú máš zaplatenú?
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 2. 2025 10:08
A dá se do toho dokoupit i normální, ekologický motor?
Jaký motor s vyšší účinností než má elektromotor bys doporučil?
Něco co nepotřebuje vysoce toxické a reaktivní lithium k chodu, jinak je to k prdu.
A ti dinosauři co se lejou do spalováku nejsou toxičtí a reaktivní?👀 Hele a jak budu pohánět ten notebook ze kterého píšu? Přidělam kliku s dynamem?
Hele, dejme soutěž. Já spolknu gram nafty. Nebo benzinu, dám ti vybrat... a ty si dáš gram Lion baterky...... třeba dostanu průjem nebo tak, mám slabej žaludek, ale celkem rád se podivám co to udělá s tebou 😁))))))))))))))
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 2. 2025 05:48
Polykat se mi nechce, taky mam slabej žaludek. Co tohle: ty si vlezeš v zavřené nevětrané garáži do spalováku a necháš nastartováno a já to samé udělám v jiné garáži v EV a po pár hodinách uvidíme?😀
https://www.spp.cz/magazin/jak-se...na-v-cesku😁))))))))))))Vlezeš si do komína uhelné nebo plynové elektrárny?Nakonec jsi nezklamal, typický nedovzdělaný elektrotrumpeta: Čichněte si k zásuvce, smrdí? Ne. Tedy elektřina je ekologická... 😁))))))))))))"Nevidím komín elektrárny, tedy jedu bez emisí" 😁))))))))))))
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 2. 2025 05:15
Hele a když popojíždíš v koloně, má EV sebou tu uhelnou elektrárnu nebo čucháš dinosaury?👀 Každopádně aby EV bylo méně ekologické i v Českých podmínkách - které nejsou ideální, tak by za svou životnost nesmělo mít téměř žádný nájezd. Zkus si o tom nejdřív něco zjistit, existují i lokální zdroje, pokud těm "konspiračním zahraničním" nevěříš: https://vedavyzkum.cz/veda/veda/elek...edci-z-vut jo a mimochodem, já zatím jezdím spalovákem a jsem s ním spokojený.😉 Ale až přijde čas řešit nový vůz, tak už to bude určitě EV.
Znovu jsi černé na bílym potvrdil "nevidím komín elektrárny, tedy jsem bez emisí". Ta studie je skvělá. Já netušil že lithium a další potřebné suroviny se těží a zpracovávají v česku. Já debil si myslel že akumulátory se u nás pouze SESTAVUJÍ 😁))))))))) no nic, asi mají vědci jiné představy o definici termínu "výroba baterií". Říkám, asi jsem trouba... a asi mají i jiný názor na problém recyklace. Inu, prostě to vyvezeme na skládku támhle u Bruntálu a je uklizíno 😁)))))))))) A hele, kup si co srdce ráčí, já budu jezdit na fermentované dinosauři, já mám přírodu rád.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 2. 2025 16:58
Těch studií je spousta a právě zohledňují i samotnou těžbu ropy, případně materiálů potřebných k postavení spalovacího nebo elektrického auta a shodují se na tom, že již po pár letech provozu je EV ekologičtější, ale ty to prostě nechceš slyšet a dál trváš na názorech "Pepy s Lojzou z hospody" kteří EV nikdy ani neviděli.🤷🏻♂️ Smutné. Ale já nemám potřebu tě přesvědčovat o tom, že Země není placatá. Klidně se dál mysli, že je, ale po mně to prosím nechtěj.😉
Plochozemní autista jezdící na fermentované dinosauři... Jojo, smutný, tojo. Je to o to smutnější že, já trouba, jsem z tohoto oboru...
Tesla model Y byl nejprodávanější vůz na světě. Vylepšení opravdu řeší důležité věci. Trochu zamrzí že páčka neřeší třeba dálkové světla. Za mě hodně zajímavé auto
Mám Model Y s matrixy a potřebu přepínat mezi dálkovými a tlumenými jsem zatim neměl. Automatika to zvládá na jedničku.
Podobne. Na predchádzajúcej verzii mi vadia v podstate len stierače a fantómová brzdenia. Ostatné veci sa ok. Samozrejme lepší podvozok a ďalšie vylepšenia sú fajn.
Fantom breaking dnes jiz neexistuje. Maximalne to z nejakejho neznameho duvodu (treba ho jen ja nevim) plynule zpomali ze 130 treba na 115 nebo tak nejak a pak zase zrychli, ale fantom breaking minimalne rok neni. Vsechny situace, kdy to zacne na dalnici brzdit maji sve oduvodneni a jsou predikovatelne a kdo s tim jezdi pravidelne je zna. Fantom breaking ma treba skodovka (zazil jsem ve fabii a v oktavce) nebo bmw (jel jsem jako spolujezdec v X1) a to fakt zazit nechces a pokazde jsem si musel vyklepat kalhoty.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 2. 2025 21:18
Pozri. Jazdím s tým autom už niekoľko rokov a deje sa to bohužiaľ stále na presne tých istých miestach. Človek ide kľudne 130 nikde nikto a samé od seba začne rýchlo spomaľovať na 80. Po kazdom update dúfam, že to konečne opravia a za tie roky nič.
Já po dálnici nejezdím pravidelně, ale i tak používám autopilota. Když nad tím tak přemýšlím tak je fakt, že před rokem jsem fantom beakingy několikrát měl, ale už nějaký ten měsíc jsem ani jeden nezaznamenal. Může to být jen náhoda, ale spíš bych řekl, to Tesla musela s nějakým updatem zlepšit.
Na dálnici do Mnichova Tesla Y na Autopilota u každého nadjezdu či mostu s rozdílným povrchem prudce zabrzdí a strhne řízení z levého do pravého pruhu, i když je úplně prázdná dálnice. Otestováno tam i zpět. V žádném jiném autě mi moje polovička neřekla, že se bojí.🤷
Tak to je nepříjemné, nicméně tohle se mi za celý rok a něco co TMY vlastním nestalo. Autopilot mi nikdy volant nestrhnul, maximálně začal brzdit. Zkusil bych kontaktovat servis.
Kaktus co to placas 😄 tomu sam neveris
Vzdyt to sam pises fantom breaking je neno jineho. Ja s tim jezdim temer kazdy den a za poslednich 30k jsem to nemel ani jednou. Vsechno brzdeni jde predvidat, ale to pak neni fantom breaking. Ja to zazil nekolikrat s jinymi auty a to je situace, kdy ti auto proste hamtne na brzdu jen tak a je jedno, ze nemas tempomat a dokonce bylo i jedno, ze kolem nejelo auto. Pred updatem z minuleho jara se to auto parkrat leklo nejake prekazky, ale ted fakt ani jednou. To ze jedes v pravym pruhu po dalnici, akorat kolem tebe zacne prijizdet auto a tesla zacne s autopilotem pipat a brzdit (asi nejcastejsi situace na dalnici) neni fantom breaking.
Keď budeš mať niekedy cestu BA -Viedeň, tak skús ist po A4 diaľnici so zapnutým autopilotom. Som zvedavý či to zažiješ aj na Highlande.
a když potřebuješ na někoho zasvítit dálkama ?
Přitáhnu levou páčku k sobě. To je celkem standard, ne?
No co jsem pochopil tak to přesunuli na tlačitko vlevo na volantu. Pačka je jenom na směrovky...
S Juniperem nemám zkušenosti, nicméně předpokládám, že to bude fungovat stejně jako v Highlandu. Krátký stisk tlačítka na volantu probliknutí dálkovými, přidržení tlačítka přepnutí dálkových.
Ano zvlada z tvojho pohladu. Opytaj sa ludi ktorych stretnes v noci na motorke v protismere, kludne aj mna. S motocyklom v protismere, v noci si ziadna automatika nevie uspokojivo poradit. Je to super ked idem 90 km/h v noci a oproti ide auto ktore ma na automatiku stale dialkove. A ano robia to aj Tesly, v AT ich je dost, aby som vedel hodnotit.
Takže z protisměru ve tmě bezpečně víte, že vás oslňují Tesly. Jen pro informaci, matrix světla v Tesle fungují tak, že při detekci vozidla sklopí dálky a vypínají segmenty tak, aby neoslňovaly. Ať už někdo jede před, nebo proti. V mé předchozí Škodě jsem matrixy neměl a dálky jsem raději vypínal sám. Automatika nefungovala spolehlivě.
S ručním ovládáním vypinas dálkový už když vidíš auto za zatáčkou. U automatiky většiny aut mi připadá že se světla přepínají až když si vzájemně vysvitite obličej.
Nie z protismeru to z dialky neviem. Az ked to auto prejde okolo mna. Ano pri automobiloch to funguje skvele. Ale ked idem na motocykli tak s tym ma problem vacsina aut v noci ktora ide v protismere. A nie je to vzdy na 100%. Raz tie svetla reaguju OK, druhykrat na prd. Stretavam v noci na motorke vela znaciek s matrix svetlami a je to tak 50/50, vratane Tesly.
Tie automaticke svetla su velmi nebezpecna vec. Su to jedine auta, co od statu dostali pravo na oslepovanie. Za prve ta vidia az za zakrutou, a potom vypinaju- cize oslepuju. A za dalsie kamiony na dialnici to chytaju naplno. Ale co je najhorsie, ludia uz su dost sprosty, a toto ich posuva na novy level. Svetelny senzor- parada. Idem za hmly, ked ale nie su splnene podmienky pre svetelny senzor- a polovica aut svieti prednym dennym osvetlenim :) Ja mam na lexuse vyrezavanie a podobne veci, ale pouzivam to tak raz do roka, pricom do 5 aut ma to naserie, a vypinam to na manual. Ale chapem, ze vacsina ludi neriesi, ze niekoho oslepuje. Vsak auto to ma, tak preco to nepouzivat.
Tady je diskuze o Tesle, ne o lexusu. Pokud lexus neumí udělat matrixy tak si stěžujte tam.
Vidim ze citanie ti nejde :) ale ok. Mal som pozicanu teslu a mozem povedat, ze to bola rovnaka hroza. To ze tebe nevadi, ze inych, aj ked len na chvilu, oslepujes, neznamena, ze je to v pohode. Ako som ale pisal, su ludia, co maju radi akukolvek sikanu za volantom (vid udrziavanie v pruhu bez autopilota v tesle, to je na samovrazdu). A su ludia, co maju stale radi, ked svoje auto mozu soferovat. Medzi teslakmi su sice v obrovskej mensine, ale existuju. Mne sa tesla naozaj pacila. Vsetko som si tam povypinal, a zrazu z toho bolo auto 😃 Akurat nema tempomat, len nejaku atrapu, kde si nastavujes, kolko nad realne rychlosti to ma ist, hocikedy to brzdi zo srandy atd atd. To bolo velmi smutne, ale naucil som sa jazdit bez toho. Samozrejme obcas pri predbiehani som to dal na 150. Vtedy sa so mnou, ako spravne mudre auto s zenskym mozgom, prestalo rozpravat 😃 😃
Strašné bláboly, tak jsem si to musel nechat pomocí AI přeložit do češtiny, takže tady to je:Zdá se, že tento člověk ti dával zpětnou vazbu ohledně tvé zkušenosti s Teslou. Vypadá to, že měl smíšené pocity o autě. Na jedné straně ho fascinovalo, ale zároveň ho frustrovalo, že některé funkce jako tempomat nefungovaly podle jeho očekávání a že auto bylo příliš "inteligentní" v tom, jak se chovalo při jízdě. Zmínil také, že někteří lidé, kteří mají Teslu, se necítí pohodlně s jejími autonomními funkcemi a raději si auto řídí sami, což může být pro někoho nezvyklé, pokud jsou zvyklí na tradiční auta.V podstatě z jeho reakce vyplývá, že i když Tesla má své výhody, ne každý ji vnímá stejně a některé její funkce mu mohou připadat nebezpečné nebo nepohodlné.
Tak hlavne, ze si porozumel :) Uz za teba auto jazdi, AI za teba odpoveda a vysvetluje ti komentare 😃 Neviem, naco vobec existujes.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.